Galati, Strada Romana nr. 208, bloc Roka Residence, parter – intrarea se face prin strada Alexandru Cernat, in spatele sediului ANAF

Diabetul zaharat este o afecțiune cronică care se caracterizează prin niveluri ridicate ale glicemiei. Pacienții diabetici prezintă un risc ridicat de a dezvolta plagi (rani) cronice, în special la nivelul picioarelor. Lăsate netratate acestea pot cauza probleme grave conducand la infecții și, în cele din urmă, la gangrenă, care necesita amputație.

La pacienții diabetici, ulcerațiile sau plagile la nivelul piciorului apar datorita a două complicații majore:

• Neuropatia diabetica: leziunile nervoase provoacă amorțeli la nivelul picioarelor, reducând capacitatea de a simți durere și disconfort.
    Leziunile nervoase pot provoca, de asemenea, deformări ale piciorului, dezvoltand piciorul Charcot. Datorită senzației reduse de durere, fracturile mici nu sunt adesea observate pentru o lungă perioadă de timp. Acestea pot duce la modificări acute și cronice prin înlăturarea și reconstruirea oaselor și a articulațiilor rigidizate.
  • Boala vasculară periferică: circulația sângelui slabă și prin urmare, un aport insuficient de oxigen la picioare este cauzat de deteriorarea vaselor de sânge asociate diabetului, ceea ce face dificila vindecarea.

Alți factori care pot contribui la riscul de a dezvolta probleme cu piciorul diabetic sunt: ​​afectarea sistemului imunitar, infecțiile fungice și bacteriene, încălțămintea necorespunzătoare și fumatul.

Semne și simptome ale piciorului diabetic

Dacă sunteți diabetic, ar trebui să fiți conștienți de orice problemă care vă afectează picioarele. Semnele de avertizare timpurie ale problemelor piciorului care trebuiesc recunoscute includ:

• Arsuri, furnicături sau dureri acute
  • Amorteli sau pierderea sensibilitatii la cald, frig sau atingere
  • Modificări ale formei, culorii pielii
  • Apariția veziculelor, a unghiilor încrucișate/îngălbenite, a plăgilor sau ulceratiilor
  • Infecția bataturilor și a calusurilor
  • Aparitia gangrenei (necrozei)

Leziunile piciorului sunt împărțite în diferite etape (în funcție de Wagner), în funcție de gravitatea lor:

• Gradul 0 – Piele intacta, dar risc crescut de leziuni
  • Gradul 1 – Ulceratie superficiala a pielii sau țesutului subcutanat
  • Gradul 2 – Ulceratie extinsa în tendon, os sau capsulă
  • Gradul 3 – Ulceratie profunda cu osteomielită sau abces
  • Gradul 4 – Gangrena parțială a piciorului
  • Gradul 5 – Gangrena intregului picior

Complicații ale piciorului diabetic

Plagile diabetice sunt unul dintre cele mai severe tipuri de leziuni cronice (care nu se vindecă) care îți pot afecta calitatea vieții. Complicațiile pot include:

• Infecția plagii: o ulceratie de mici dimensiuni la nivelul piciorului atunci când este lăsata netratata poate atrage bacterii, ducând la infecții ale pielii și oaselor.
  • Gangrena: infecțiile cronice ale plagilor pot provoca gangrenă, afecțiune caracterizată prin moartea țesutului.
  • Amputatie: Plagile cronice pot să nu răspundă la tratament și, dacă sunt suficient de grave, pot necesita amputație

Clinica ofera tratamente pentru

• recomandari pentru încălțăminte
  • ingrijirea preventivă a piciorului diabetic